ads

Saturday, October 5, 2013

Pilaf cu pui de curte si legume


poza pilaf pui finala

Ingrediente Pilaf cu pui de curte si legume:
  • 2 pulpe intregi de pui de curte
  • 1 morcov mare
  • 1 pastarnac
  • 1 ceapa medie
  • 1 cana orez
  • sare
  • piper
  • concentrat de legume (optional)
  • apa pentru fiert
  • patrunjel pentru ornat
Iata cum l-am preparat:
Am curatat si spalat cu atentie doua pulpe de pui, pe care le-am taiat apoi in jumatati.
Am curatat si taiat pe jumatate un morcov, un pastarnac si am taiat in patru o ceapa medie.
Intr-o cratita de marime mijlocie, am pus la fiert cele doua pulpe portionate, impreuna cu morcovul, pastarnacul si ceapa. Am adaugat putina sare (daca preferati sa folositi in bucatarie concentratul de legume, puteti adauga in timpul fierberii si o lingurita de concentrat de legume – cititi insa cu atentie eticheta si alegeti doar condimentele sanatoase, fara E-uri). Carnea unui pui de tara fierbe putin mai greu, asa incat, inainte sa va grabiti sa opriti focul de la aragaz, verificati cu o furculita daca pulpele sunt bine fierte.
Scoateti separat pulpele si legumele fierte si lasati-le sa se raceasca. Nu aruncati apa in care acestea au fiert, pentru ca va fi folosita pentru a se fierbe orezul. Lasati-o deoparte.
Cand legumele s-au racit, tocati cubulete morcovul, pastarnacul si ceapa.
Intr-o cratatita in care veti pregati pilaful de pui cu legume, puneti putin ulei la incins. Adaugati pulpele si lasati-le 5 minute sa se rumeneasca. Adaugati apoi cantitatea de orez si lasati la calit pentru aproximativ 3 minute, amestecand.
Incepeti sa adaugati cantitatea de supa ramasa de la carnea fiarta, putin cate putin si amestecati pentru ca orezul sa nu se lipeasca, pana cand apa acopera bine orezul. Lasati sa fiarba linistit la foc mic, amestecand frecvent pentru a evita ca mancarea sa se lipeasca de fundul cratitei.
Cand orezul este aproape fiert, adaugati legumele tocate marunt si mai condimentati cu putina sare si piper, dupa gust.
Stingeti focul de la aragaz si lasati cratita, cu capacul pus, inca 10-15 minute. Veti observa ca orezul se umfla si devine pufos.
Pilaful cu pui de curte si legume este gata pentru a fi servit. Asezati pe o farfurie intinsa si asezonati cu cateva frunze de patrunjel. Pofta buna !

No comments:

Post a Comment