ads

Monday, November 18, 2013

Colivă


Colivă - imagine 1 mare


Ingrediente
  • 1kg grau
  • 3 l apă
  • aproximativ 300 gr zahăr
  • 3 linguri cacao
  • esență rom
  • o lingură zahăr vanilat
  • o mină stafide
  • 3 linguri migdale măcinate
  • 300 gr miez nucă și bomboane pt ornament

Mod de preparare
Cand spun coliva, gindul mi se duce la copilarie și la zilele cind mami venea acasa cu o farfuriuța cu coliva de la vreun parastas, zi foarte fericita pentru noi deoarece iubeam acest desert. Inca il iubesc și am obiceiul de a face coliva cind și cind fara nici un motiv anume pentru ca și baieții mei iubesc coliva. De asta data trebuie sa recunosc am facut aceasta coliva pentru parastasul de un an de la dispariția lui mami, Dumnezeu sa o odihneasca in pace.


Multa lume spune ca tre sa fie un truc sa iasa buna..sa nu se intinda..bla bla...eu doar respect instrucțiunile mamei de cand ma știu și imi iese perfect. Așadar, sa trecem la treaba. Punem o masura de grau si 3 masuri de apa la fiert (in cazul de fața 1kg grau si 3l apa) și la foc potrivit lasam sa fiarba, fara a amesteca in grau pe timpul fierberii - doar miscați oala stinga-dreapta din cind in cind - pina scade toata apa, apoi adaugați zaharul (eu de obicei pun 280 gr-nu imi place ff dulce) și mai fierbeți pina ce scade zeama ce se formeaza in urma diluarii zaharului. In momentul de fața puteți amesteca cu lingura sa nu se prinda. Dați oala deoparte si peste graul fiert puneți 200 gr nuci macinate in strat care sa acopere graul și lasați la racit pina a doua zi. Rolul nucii e sa traga din zeama ce a mai ramas in grau. A doua zi amestecați fff bine graul cu nucile,stafidele, adaugați 2 linguri de cacao, esențe dupa gust și restul de nuci (mie imi place sa pisez cu un sucitor nucile sa ramina și bucati mai mari..:) O pudrați dupa bunul plac..mie imi place cu un strat de cacao și cu un șablon pentru cruce pudram apoi cu zahar pudra..adaugam bombonele și gataaa..putem sa ne bucuram savurind o porție..:)


Spor și ganduri bune!

No comments:

Post a Comment